Únava

Únava je pocit, ktorý psychológie eviduje pod definíciou " znížená schopnosť vykonávať činnosť ". Všetci ju poznáme. Prídete domov z práce, máte si nachystať prezentáciu na zajtrajší projekt alebo len umyť riad a vôbec sa vám nechce. Máte spomalené myslenie, očné viečka na pol žrde, vaše nohy si pripadajú ako po maratóne alebo vás dokonca bolí hlava. Zapadnete do pohodlného kresla a počkáte, až skončí obľúbený seriál. Alebo radšej dva.

Unavená žena

Únava sa prejavuje mnohými spôsobmi au každého rôzne. Trpí ňou všetci od detí po penzistov ( ženy 4x častejšie ako muži ). Môže na vás prísť nárazovo alebo dlhodobo. Dlhodobá väčšinou prichádza po zime a označujeme ju za jarnú únavu. Môže trvať aj niekoľko mesiacov. Je spôsobená zníženou slnečnou aktivitou vo chladných mesiacoch. Zlé počastí často urobí svoje.

Jarná únava

Ľuďom trpiacim jarnou únavou sa odporúča jesť veľa ovocia, zeleniny a vitamínových doplnkov, pretože práve vitamíny ( najviac vitamín C ) nám po zime chýba. Je nutné zjednotiť svoj ​​harmonogram s dostatočným prísunom pravidelného spánku. Chodievajte na slniečko, oprášte bicykel a vyrazte na menšie prechádzku do prírody alebo si len tak zájdite s priateľmi niekam posedieť. Prinúťte sa myslieť na vaše obľúbené činnosti a ak je to možné, realizujte ich. Dovoľte vášmu telu relaxovať pasívne aj aktívne. Oživte predstavivosť dobrou knihou, návštevou kina alebo divadla a telu zľahka poskytnite potrebný pohyb vonku alebo v telocvični.

Nárazová únava môže byť varovný signál vášho organizmu. Buď trpíte nedostatkom spánku alebo niektorých vitamínov a stopových látok v tele. Skúste sa príjemne motivovať. Ak nutne potrebujete pokračovať v činnosti, sľúbte si sladkú tyčinku a hneď sa vám bude pracovať lepšie. Alebo rozhýbte svoje telo. Pár naťahovacích cvikov rozprúdi vašu krv a vezme únavu so sebou. Niekomu môžu pomáhať rôzne hltacie či šumiaci tabletky majúce za úlohu vliať vám energiu do tela. Iného posilní rôzne čaje priamo proti únave.

 


 

comments powered by Disqus